vrijdag 17 oktober 2014

ZONSOPGANG AAN "DE ROTTE" - SUNRISE ON THE RIVER



Soms denk ik wel eens, is dit niet méér van hetzelfde. Verveel ik mijn lezers niet met mijn eindeloos geouwehoer over tuinen en planten, bloemen, beleving van de natuur, mijn border collie en het mooiste, de glorie van de vroege ochtend?
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen op mijn gezwam zit te wachten, maar dan denk ik......ik doe het voor mezelf .......... Voor mij is elke morgen weer een nieuw begin, weer of geen weer en ik voel me bevoorrecht dat ik hiervan mag en kan genieten.

 Als ik 's morgens alleen met Snarf op de dijk langs de Rotte loop met slechts het geluid van vogels, de zon op zie komen, de geur van groen in al zijn stadia, soms nevel of dichte mist, of geteisterd wordt door striemende regen en storm, flinke golven of een spiegelend wateroppervlak, geniet ik telkens weer, dit is leven......en ik krijg hier nooit genoeg van. 




Sometimes I think, is this not more of the same.  Am I not boring my readers with endless chatting about gardens and plants, flowers, perception of nature, my border collie Snarf and most beautiful: the glory of the early morning? 
I can imagine not everybody is waiting for my small talk, but then I think......I do it for myself..... For me every morning is a new start, rain or shine and I feel privileged that I can enjoy this fully.

When I am walking on the dike along the Rotte early in the morning, alone with Snarf, with only the sound of birds, see the sunrise, the scent of green in all its stages, sometimes haze or fog, or am afflicted by pouring rain and storm, watching big waves or a reflective water surface, I enjoy again and again, this is life....and I never get bored.



Langzaam wordt het lichter en lichter.


Slowly it becomes lighter and brighter.



Hij heeft alleen maar oog voor zijn bal  / He only has eyes for his ball.


De rust wordt verstoord door de lawaaierig, overvliegende ganzen.

Rest is disturbed by the noisy, flying geese.


De bladeren vlammen nog even als opkomende zonnetjes, zij zullen weldra vallen en tot stof vergaan.

The leaves show colours of rising little suns, they will fall soon and turn to dust.



De ezels hebben hun stal verlaten en zijn aan het ontbijten.


Donkeys have left their stable for breakfast.


Zijn ze niet prachtig met hun zachte, lange opstaande oren?


Don´t they look cute with their soft long ears?


En hij wil alleen maar actie........, weg met die camera, weg bij die stomme ezels. Eén van de vele vorige keren gooide hij de bal voor de neus van een grazende ezel en wachtte af, er gebeurde echter niets, de ezel at onverstoorbaar door.  Toen gaf Snarf zelf snel met zijn neus een duw tegen de bal zodat hij tegen de neus van de ezel kwam en wachtte weer.  De ezel deed niets, stom beest dus volgens Snarf.

And he only wants action,  away with that camera, away from those dumb donkeys.  One of the many times we were here before, he threw the ball in front of a grazing donkey and waited, however, nothing happened, the donkey ate unperturbed. Then Snarf  gave a quick push to the ball with his nose, so the ball touched the nose of the donkey and waited again.  The donkey did nothing and grazed on.  Conclusion of Snarf:  they are really dumb asses.



Thuisgekomen maak ik nog even een foto van de Cimifuga die ik vorige week ook als laatste foto op de blog zette.  In een week tijd beginnen de knoppen in bloemen te veranderen.

Back home again I take a picture of the Cimicifuga, also as a final picture on my post of last week.
In a week time buds are changing into flowers.


Wish you all a very nice weekend!

36 opmerkingen:

  1. Ich darf dir versichern, dass du mich niemals niemals langweilst, egal mit was. Deinen Hund hätte ich gerne, kann aber nicht. Die Sonnenaufgangsbilder sind magazinwürdig, wirklich. Herrlich!

    Sigrun

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo werkt het toch het beste, wat je zelf leuk vind, je blog is van jou, ik heb in ieder geval meegenoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Janneke,
    Mij verveel je in ieder geval niet hoor, ik blijf genieten van jouw tuin, je foto's, je verhalen en je wandelingen met Snarf...
    Prachtige foto's ook deze keer weer, van het langzaam ontwaken van de dag... Die bij de ezels, met dat prachtige licht... super...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh I never get bored with your beautiful garden or the pictures you take when out walking - these sunrise photos are beautiful - especially the one with the geese flying over - it is like a painting. And what is there not to like about pictures of donkeys - your tale of Snarf and the ball made me chuckle.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Μagical photos dear Janneke, real paintings! You have captured so beautifully the slow awakening of the day and the cute donkeys.Your posts are always enjoyful dear friend!
    Happy week end!
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love the photo of the geese flying across the soft amber pink sky, and the sun rising over the hedgerow lighting up the donkeys early morning breakfast.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De mens het dier en de natuur vervelen mij nooit, dus jou altijd mooie,kleurrijke en interessante blogposten ook niet,lieve Janneke.
    Daar ik geen ochtendmens ben nooit geweest eigenlijk en met het verstijken van de jaren ook nog eens grote problemen heb met opstarten van bewegingsapparaat staat de zon meestal al hoog aan de hemel voordat ik beetje normaal uit de voeten kan. Tijdens vakantie op het platteland of buitengebied kan ik er nog wel eens wat vroeger met de camera opuit trekken.Dus blijf posten net als nu met prachtige foto's van het ochtendgloren waar ik van geniet.

    Fijn weekeind en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wees blij dat je zo kunt genieten van alles, én het deelt met ons! Ik vind het mooi om te zien, en net als jij geniet ook van deze momenten en dingen om ons heen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is altijd genieten van jouw loggen, Janneke!
    En het zijn altijd weer andere foto's.
    Dus blijf maar mooi doorgaan.
    En Snarf, is toch wel een grapjas.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. How could anything as beautiful as that ever get boring ! Your photos have a magical quality and capture the early morning light perfectly.
    I too have a Border collie, Ruby, so I love to read about Snarf and what he gets up to. They are such intelligent dogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Such beautiful sunrise photos, especially the geese flying. I have that little Cimicfuga. My daughter grows it in her gardena and gave me a hunk. She calls it foam flower that grows nicely in my center shade garden. Aren't the donkeys cute? But they don't make very good play pals, do they? Have a good week end.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Never ever bored, I so enjoy your photos. People are reading and enjoying, so keep on with it, you are doing wonderful work being close to nature.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's Janneke, ik ben weg van de fraaie luchten.Maar de Ezels zijn winnen het.
    Groetjes Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekker door kletsen over die meren en vogels. Dat vind ik altijd leuk. Groetjes,

    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt!!
    En dat zou vervelen??? Nou mij niet hoor-je hebt telkens weer iets anders en over de planten leer ik steeds weer bij.
    Ga zo door aub!
    goed geniet weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's weer. De vroege ochtend is zo mooi weergegeven.
    Leuk dat verhaal met snarf en de ezel, zie het al voor me :-)
    Fijn weekend,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja hoor zeer vervelend jou blogjes, echt niet haha.
    Lekker doorgaan en genieten van wat jij mooi vind.
    Wij genieten mee met schitterende foto,s en verhalen.
    .......................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nee hoor Janneke. Ik vind het veel te leuk om steeds een kijkje te nemen op je blog, om te zien hoe je tuin erbij staat en wat voor leuks je hebt ondernomen. Ik verbaas mij er iedere keer weer over hoe mooi je woont en dat terwijl het zo dichtbij de stad is.

    Het wordt de komende dagen weer prachtig tuinweer! Veel plezier toegewenst!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mij verveel je nooit Janneke met je prachtige foto's en vrolijke verhalen over Snarf, die voor mij zo herkenbaar zijn en vaak een lach van oor tot oor op mijn gezicht toveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I never tire of reading your posts Janneke. Such a beautiful morning and a great start to the day. Happy Weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Van mij mag je morgen weer. Ik kom het graag bekijken. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. I would never tire of seeing the beauty of nature so I hope you will continue to share your stunning photography.
    I've not seen a close of of a donkey before, this I enjoyed too.
    Have a wonderful weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. So beautiful photos! It is so lovely to see your wonderful mornings.

    Have a nice weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De schoonheid van de natuur verveelt nooit, Janneke !
    Je hebt de zonsopgang zo mooi op foto gezet, de foto met de ganzen vind ik prachtig !
    Wat een lieverds die ezels en natuurlijk ... Snarf is de liefste lieverd :-)
    Hoop dat jullie morgen ook nog zomerse temperaturen hebben, geniet ervan ...
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Bij jou lezen en kijken verveeld mij absoluut niet hoor Janneke .Ik geniet elke keer weer van je verhalen en mooie foto's .Dus blijf maar gewoon je mooie blogs plaatsen hoor .En niet te vergeten ,ik leer al lezend ook nog eens wat over de tuin ! Prachtig je foto's van de vroege ochtend ,ik ben helaas geen ochtend mens ! En ach die ''arme'' Snarf ,hij wilde zo graag spelen met de ezel ,maar gelukkig weet het vrouwtje wel hoe ze hem bezig moet houden !
    Fijn weekend,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  26. These are absolutely stunning. I love skies but especially sunrise and sunset.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jouw foto's en verhalen vervelen nooit Janneke! Onthoud dat maar: je maakt heel wat mensen blij met je foto's en verhalen. Waar ik niet zo blij mee ben is het feit dat je zulke mooie foto's maakt op een tijdstip dat ik nog aan het bedenken ben of ik mijn bed uit zal gaan: ik ben niet zo'n ochtendmens!
    Maar wanneer ik die mooie foto's van je zie denk ik vaak: oh...dat moet ik ook eens doen! haha....het komt er nooit van. het zal wel komen omdat je Snarf hebt!
    Ik heb in ieder geval weer genoeten (en daarvoor hoefde ik niet eens vroeg mijn bed uit!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dit? Vervelen? NOOIT! Ik geniet van je mooie blogposten en ben heel blij dat je het mooie stukje Nederland waar je woont met ons wil delen. Bloggen doe je idd in de eerste plaats voor jezelf, om wat je ziet en wat jij belangrijk vindt te delen. Doe maar gewoon zo voort Janneke, het verveelt nooit, het is voor mij een genietmoment, een rustpuntje, en dat heb ik soms echt wel eens nodig ;) Met onze tuin lijkt dit jaar alles wel fout te gaan, ook de tuinchrysanten langs onze oprit waar ik elk jaar zo van geniet, doen het dit jaar helemaal niet goed, bijna niets gegroeid en bijna geen bloemen. Zijn de planten intussen te oud? Ligt het ook aan het rare weer van dit jaar? Geen idee maar in elk geval zie ik dan graag wat moois zoals jij ons hier laat zien, de foto met de overvliegende ganzen is subliem, en oooo wat ben ik toch gek van die ezeltjes, dat vind ik zo'n lieve beesten. En Snarf natuurlijk ;)!! Dankjewel om ons te laten me genieten van je vroege wandeling!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Janneke, je verveelt mij geenszins. Deze post was trouwens prachtig, met de schitterende foto's.
    Maar een tuinblog schrijft elk jaar weer over dezelfde dingen, want de seizoenen herhalen zich. Het heeft zijn charme om steeds weer in andere toonaarden over dezelfde dingen te berichten

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hi Janneke, love the photo of the sunrise. Nothing is more promising than watching the sun come up on the horizon. And I can't help but laugh about Snarf provoking the donkeys. That was really funny.
    Thank you for your visit and your lovely message.
    Enjoy your week.
    Hugs,
    Aida

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat is dat toch mooi die zons ondergangen en opgangen. Jij laat hier ook weer een paar prachtige momenten zien van dit mooie verschijnsel. Van de ondergang vind ik foto 1, 5 en 7 echt schitterend om te zien.

    Ook je kleuren van de bladeren in die boom zijn heel opvallend net als de vele ezels. Wat een leuke dieren zijn toch :-) Ik heb echt weer heerlijk genoten bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Bored? But how? Impossible, when there is hope and beauty and peace of each new day! Your adventures always intrigue, inspire and entertain!

    Poppy

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Actually you're right Janneke: we do blogging for ourselves and share our thoughts with others. You enjoy every day, every sunrise, so do I, especially getting older I value every warm, sunny day. Your photos are pretty, love these one of donkeys eating grass and sun rays through the air.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. What a wonderful way to start the day it looks so beautiful! Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  35. I would never get bored of a view like that either!!
    And I don’t get bored of looking at your photos of your view – and of your roses and Snarf, so just keep them coming :-) I also take photos and write for my own pleasure, and think it is a bonus that other people find it interesting, but I would continue even if no one read it, my blog is like a diary to me.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Such beautiful vistas over the water - especially sunrise - the best time of day!
    I love donkeys, but they always look sad I feel.
    You are lucky to have such a beautiful dog as Snarf.
    Enjoy your week Janneke.
    Shane

    BeantwoordenVerwijderen