maandag 29 april 2013

KONINGINNEDAG WORDT KONINGSDAG


KRONINGSDAG


 30 april 2013, de laatste Koninginnedag. Koningin Beatrix doet afstand van de troon en haar zoon  Prins Willem-Alexander wordt onze koning.  Een hele omschakeling, voortaan hebben we Koningsdag en dat wordt op 27 april gevierd, de verjaardag van onze Koning. Prinses Maxima wordt Koningin Maxima.  

Voor deze feestelijke "grote dag",  tuinbloemerige collages in de kleuren van ons Koningshuis en onze Nederlandse vlag.  De foto's van de Koninklijke familie heb ik op Pinterest bij elkaar gezocht.



"Hallooooo, boeren, burgers en buitenlui, wij komen er aan, dit keer met de trein."




Koningin Beatrix
"Ik meen het echt, het is leuk geweest maar ga er serieus mee stoppen"



"Bedankt allemaal en vooruit dan, een laatste Koninginnegroet"






Dit wordt ons nieuwe Koningspaar.




Zij worden Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima genoemd.




Het gezin voordat pa op zijn troon is gaan zitten..



En Oma krijgt meer tijd om met haar kleinkinderen te spelen.



Vanaf 30 april 2013:
De Koning der Nederlanden
Koning Willem-Alexander



Ik wens iedereen een hele fijne feestdag toe, waar het ook is, in Amsterdam waar het allemaal gaat gebeuren, ergens daarbuiten of gewoon voor de televisie met een oranje tompouce en oranjebittertje.

16 opmerkingen:

  1. Hi Janneke,
    Have a wonderful day with all the celebrations!
    xoxo Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit heb je leuk gedaan....ik ga lekker voor de tv zitten...dan zie je alles goed.
    Vorige keer heb ik dat ook gedaan, bij Beatrix en dat is me wel goed bevallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's! Ik kan het gebeuren via life stream op de computer volgen. Ik zal het aanzetten en af en toe even kijken. Hier is het druk een week voor het griekse Paasfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Congratulations with a new king! This must be a special day for you in Netherland. Have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie reportage Janneke en ik zit morgen ook voor de buis!
    Ik wens je een hele mooie kroningsdag!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk gedaan,Janneke.
    Ook voor jou een fijne 30 april toegewenst.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I hope you have a lovely Coronation Day Janneke. A special day for your country!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Janneke,
    Wat heb je dit leuk en origineel gedaan.
    Ik ga voor de buis de hele dag.
    En ik wens jou en je familie ook een mooie dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi eerbetoon Janneke. Een fijne dag morgen!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel plezier morgen !
    Ik moet werken...in Duitsland !?!? Dat word dus niks met feesten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt er een leuk blog van gemaakt.Ik wens je een fijne dag morgen
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor jou ook Janneke een fijne dag morgen!!

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Congratulations on the new king! Have a great party and first of May, Janneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Janneke, now you have the very handsome and young King William, congrats!
    I love your collage of flowers in Dutch flag, very creative!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beautiful flower collages - without your translation I am not sure what you are talking about but I think congrats. are in order.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een grappig passend log heb je gemaakt etr ere van de inhuldiging!

    BeantwoordenVerwijderen