zondag 4 maart 2012

MIJN MOORDMACHIENTJE.

Afgelopen week een paar kruiwagens goede compost onder uit de composthoop opgegraven en naar de kas gebracht. In de kas vermeng ik de compost met grond en vul hier grote potten mee, waarin ik mijn dahlia knollen ga voortrekken.
Naast de composthoop ligt ook nog een stapel takken van de bomen en heesters die voor en in de winter gesnoeid zijn en nu in de komende maand komt er nog veel meer bij, dus heb ik gisteren mijn favoriete moordmachine, de hakselaar, maar eens uit de schuur gehaald. Het is heerlijk weer en ik heb er zin in........
Nadat de berg weggehakseld is, valt mijn oog op het roestige olievat wat ook bij de composthoop staat, er steken nog stoelpoten van een kapotte stoel uit die - illegaal - verbrand moeten worden. Ha, het is windstil vandaag en ik ben hier nu toch bezig dus dan ga ik ook maar even lekker stoken.  Oude kranten, kartonnen dozen en nog meer rommel uit de tuin, alles wordt verstookt.  En als het vat afgekoeld is, gaat de as volgende week op de composthoop.
Ik heb nagenoeg een hele dag met deze klussen gevuld, het gaat ook allemaal niet zo snel, want ik word voortdurend geteisterd door Snarf, die een bal naar de hakselaar smijt en dan snel achter de kruiwagen kruipt. Gooien, gooien, gooien!  Als ik het niet meer doe, gaat hij op zoek naar andere attributen, er ligt altijd wel een speelgoed piepbeest op de veranda of in de tuin en hij probeert me daar dan mee te verleiden.



Al met al een heerlijke dag met veel voldoening door de opruiming. Er moet nog veel gebeuren maar er is een begin, het wordt weer lente.  Nu verlang ik naar een bad met oranjebloesem olie, want ik stink me daar toch naar rook.......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten