zondag 19 februari 2012

ONZE VICTORIAANSE KAS

Gisteren even door de zure appel heen gebeten:  de kas van binnen en buiten schoongemaakt met de hoge drukspuit. Een koud en vooral nat karwei, gelukkig had ik hulp van mijn man om de kas bovenop schoon te spuiten, dat viel niet mee met de ladder tegen de kas naast de roos moyesii 'Geranium', waar hij wel wat schrammen aan overhield.  Deze roos staat daar heerlijk luw in de knik van de kas, maar het is natuurlijk wel een lastige plek.  Ik poot namelijk alles vol, te pas of te onpas!



Nu is de kas dus zaaiklaar en kan het feest beginnen.
Vanmorgen mijn zaadkastje geinspecteerd en geinventariseerd.  Ik heb nog heel wat oud zaad liggen, wat ik eerst ga uitproberen of het nog kiemkrachtig is.  Ik zaai voor in bakjes en zet ze dan in mijn verwarmde serre. Morgen eerst zaaigrond kopen!


De sneeuwklokjes staan er weer fris bij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten