zondag 15 juli 2012

VERSE BLOEMEN UIT DE TUIN

Vrijdag is "huispoetsdag". Als de "stal" 's middags weer schoon is, zet ik graag verse bloemen uit de tuin in huis, tenzij het prachtig weer is dan zitten we toch niet binnen.  Met deze frisse natte zomer maken we dus van de nood een deugd en halen heel veel bloemen naar binnen. De eerste gladiolen komen uit dus die snij ik af en zoek andere bloemen om mee te combineren. Het wordt een wit boeket.


Op de voorgrond een grote bol van hortensia "Annabel" op een glazen schaal.








De gebruikte bloemen zijn  :
Mijn eerste 2 witte Gladiolen, Lavateria "Ice Cool", Phlox paniculata "White Admiral", Rosa "Snow White", Aruncus dioicus, Hydrangea arb. "Annabelle" en de prachtige Clematis dioscoreifolia robusta.

Zondagmorgen schijnt de zon en ontbijten we op de veranda, daarna gaan Snarf en zijn baas een uurtje lopen en maak ik de koffietafel met zelfgemaakte cheesecake vast klaar. Toch maar in de serre want donkere wolken verschijnen en er worden weer zware regenbuien verwacht.


Ik heb wat bloemen geplukt voor in de sauskom van mijn Wedgewood "Briar Rose" servies: Rosa "The Fairy", Rosa "Smarty", witte Lathyrus, Astrantia en Origanum.


"The Fairy" 

Dit tafelkleed voor bij het "Briar Rose" servies heb ik ooit zelf geborduurd van een telpatroon. 



 Nu is het inmiddels middag en de zon schijnt weer!  Snel naar buiten!

11 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig boeket, leuk idee die bolhortensia in een glazen schaal.

    Groetjes
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig boeket, dat is wel mooi uit eigen tuin. Als je die hortensia in lage schaal hebt staan, is het dan ook de bedoeling dat je haar langzaam uit laat drogen?
    En je kleine boeketje hoort zo heerlijk bij alles wat er op de zondagse tafel staat.
    Geniet ervan@

    Zou je misschien de woordeverificatie willen uitzetten? Het is heel moeilijk te lezen. Als je niet weet hoe het moet, volgt hier de uitleg:

    Kies in je dashboard het middelste hokje en druk op het pijltje
    kies instellingen
    kies berichten en reacties
    rechtsonder staat woordverificatie, kies voor nee
    opslaan rechtsbovenaan de site

    Blogger is goed beschermd tegen spam

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, de hortensia arborescens 'Annabel'is minder geschikt om te laten drogen, ze worden bruin.
      Bedankt voor je tip betr. woordverificatie, heb het uitgezet. Je mag best weten, ik doe maar wat en probeer gewoon alles zelf uit. In elk geval valt er nog veel te verbeteren maar dat vreet tijd, dus ik hoop dat het ooit nog wat wordt, maar dat duurt nog wel even.
      Groetjes, Janneke

      Verwijderen
  3. Wat een bloemenpracht bij jou op de tafel!!! schitterend. groetjes, Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow ! wat is dit weer prachtig.
    Je hebt echt de zomer naar binnen gehaald.
    En wat een schitterend geborduurd tafelkleed is dat.
    Mooie frisse kleurtjes.
    Nu ik dit zit te schrijven,regent het hier weer.
    Maar door jouw bloemenpracht kom ik in zomersfeer.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie boeketen heb je weer gemaakt, vind het altijd zonde uit mijn tuin, denk dat ik niks over hou, haha en wat een mooi tafelkleed heb je geborduurd dus je freubelt ook nog, leuk........gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik fröbel heel weinig, kan het wel maar vindt het niet zo leuk omdat ik niet zoveel geduld heb.
      Als ik dan eens iets gemaakt heb, ben ik er wel heel zuinig op, want het is altijd een heel werk geweest. Het gevoel dat je iets zelf gemaakt heeft, geeft altijd een meerwaarde, toch.....
      Een fijne week toegewenst met wat beter weer!
      Janneke

      Verwijderen
  6. Prachtige boeketten heb je gemaakt Janneke en ook je servies, taart & tafelkleed mogen er zijn :-)!

    Fijne week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige boeketten Janneke, wordt er een beetje jaloers van (positief natuurlijk). Wat zul je een tijd bezig zijn geweest met het borduren van het tafelkleed. Maar het resultaat mag er zijn fantastisch mooi.
    Een fijne week en hopelijk wat meer zonnestralen.
    Hartelijke groet
    marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig je boeketten.Wat zal dat genieten zijn om zoveel bloemen uit de tuin binnen te zetten.Fijne week
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie boeketten, en leuk tafelkleed. Ik hou ook zo van bloemen binnen.

    BeantwoordenVerwijderen