maandag 7 mei 2012

ZURINGPAP

 Gisteravond als toetje zuringpap gemaakt.  Vorig jaar had ik een klein hoekje zuring gezaaid in de tuin, omdat ik weer eens, lekker nostalgisch, zuringmoes (zo noemt mijn moeder het) wilde eten.  

Recept :
1 liter melk en ongeveer 80 gram bloem al roerend aan de kook brengen, dan krijg je dus bloempap.       Een paar flinke handen zuring wassen. Het blad van de nerven scheuren en met een paar handjes gewassen krenten blancheren, net als spinazie.
Dit door de bloempap roeren, alsmede een paar lepels suiker en stroop naar smaak.
Eet smakelijk!

Mijn man was niet laaiend enthousiast en vroeg of het iets uit zestienhonderdzoveel was, haha, maar ik vond het nog net zo lekker als vroeger.  Alleen, het was wel een beetje veel, dus eet ik deze week nog wel een paar keer zuringpap.

    

1 opmerking:

  1. Dag Janneke, leuk om je reactie op mijn blog te lezen! Natuurlijk kom ik een tegenbezoek brengen, wat een prachtige hond heb je. En er is zoveel herkenbaar: de prachtige foto met smachtende blik naar de bal, de renbaan in het gazon, zo leuk ;-))
    Ik heb me aangemeld als volger en ga voorstellen om eens zuringpap te gaan koken. Hier houden ze erg van karnemelksepap, man en zoon, dus wie weet...
    Hartelijke groeten,
    Mienke (Balsemien)

    BeantwoordenVerwijderen