zondag 15 april 2012

TUINIEREN IN APRIL

De week na Pasen was kort maar hevig.  Gelukkig heb ik tussen alle uitstapjes door elke minuut kunnen benutten om te tuinieren.  In deze tijd van het jaar is er zoveel te doen.  Mijn moestuintje ligt er glad en keurig bij. Gezaaid zijn de worteltjes (Amsterdamse Bak), bietjes (Egyptische platronde), lente uitjes. Ook heb ik al wat broccoli en spitskool plantjes uitgepoot en ijsberg sla.  Langs het paadje heb ik een rijtje salie en selderij gezet.  In een ander gedeelte van de tuin heb ik van stokken een paar wigwams gemaakt en er een aantal van mijn lathyrus planten bij geplant. Ik heb nog heel veel lathyrus plantjes staan in de kas, waar ik hopelijk nog een plaatsje voor kan vinden. Ook heb ik de Campanula medium (Kop-en-schotels) buiten op een bedje uitgeplant.  In de kas heb ik Lobelia's, Petunia's en Afrikaantjes (voor in de moestuin) verspeend. Direct ter plaatse buiten heb ik in het oranje/abrikooskleurige gedeelte wat goudsbloemen gezaaid.

                                                                                                                                                                                                   

In de tuin bloeit steeds meer, vermeldenswaard is de Cheiranthus cheiri.  Er zijn verschillende Nederlandse namen voor:  muurbloemen, lente violieren, fletten.  Ze komen inderdaad het best tot hun recht tegen een muur. Ze houden van vochtige, kalkhoudende grond.  Bij mij staan ze o.a. voor langs het huis in het grind. Ze doen het ook goed op de vaas en verspreiden een heerlijke geur.





1 opmerking:

  1. HÉ DIT EEN NIEUWE BLOG VOLGENS MIJN.
    IK GA JE VOLGEN HOOR!
    OJA, MIJN SCHOONZUS HEET OOK JANNEKÉ

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen