vrijdag 18 augustus 2017

GLADIOLEN - GLADIOLS


Hadden jullie in mijn vorige post het boeket op tafel gezien tussen het voedsel?
Nou, dat boeket heb ik een paar dagen erna opgepimpt met nog meer zelfde gladiolen uit de tuin en zette het in de serre op tafel waar een paar meloenen op tafel lagen op te warmen om nog lekkerder te worden. Wonderwel kleurden deze heel mooi met de gladiolen en de bijkleurende bloemenvondsten uit de tuin.




Did you see in my last blogpost the flowerbouquet on the table between the food?
Well, the other day I pimped the bouquet with more of the same gladiols from the garden and put it in the conservatory on the table where some melons were warming up to get an even better taste. They really combined fine with the gladioli and other flower finds from the garden. 




Vooraan de roos 'Peaudouce', een zachtgele theeroos uitgebracht door Dickson (Ierland) in 1983. De roos is ook bekend onder de naam 'Elina'.  Ooit heb ik ergens gelezen dat ze de naam veranderd hebben in Elina omdat Peaudouce deed denken aan een bekend Frans baby luier merk.  Wat er van waar is weet ik niet, wel weet ik dat ik Peaudouce toepasselijker vind en in het Frans klinken rozennamen altijd mooier, maar goed, dat is mijn mening.

In the front the rose 'Peaudouce', a soft yellow tea-hybrid rose, introduced by Dickson from North Ireland in 1983. The rose is also known as 'Elina'.  Once I read somewhere that they changed the name to Elina because Peaudouce reminded of a famous French baby diaper brand. I don't know if that's true, but I know that I like Peaudouce more because it's more applicable and also rose names in the French language always sound more romantic, anyway that's my opinion.




Verder gebruikte ik in dit boeket verschillende hortensia's en kamperfoelie die er mooi bij kleurden.




Then I used in this bouquet various Hydrangeas and honeysuckle from the garden which colored nicely together.











Ik vond dit zelf een eenvoudige maar prachtige bloemdecoratie voor het weekend.

I think this was a simple but beautiful flower decoration for the weekend.




21 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig boeket Janneke . Ik heb nog even terug gekeken en ik moet eerlijk zeggen dat ik deze nog mooier vind als degene op de eerste foto . Gladiolen zijn niet mijn favoriete bloemen maar wow deze zijn dus echt prachtig .Heerlijk als je uit je eigen tuin zulke mooie bloemen hebt om boeketten te maken .
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een schitterend boeket,Janneke.
    Het haalt de zomer in je huis.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful gladiolus with a special color, and a nice bouquet of garden flowers!

    Happy Weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Janneke, A beautiful arrangement, as usual. You have that magic touch! Aren't Gladioli amazing? Are you able to leave them in the ground all year? Unfortunately, they have to be dug up here so I haven't grown them....Happy Gardening.
    Oh, I have a new blog. I'm a bit sad that I lost 5 years of blogging but, because of the virus, I couldn't use any of it.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. No we have to take the bulbs out of the ground before winter and I store them in the basement until next spring.

      Verwijderen
  5. Hi Janneke! So glad you're back blogging, I've missed you. As usual, your arrangements are stunning. Thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your arrangement is lovely! And the addition of the melons adds to its appeal! That's funny about the French diaper! Happy weekend. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend zijn je gladiolen en je boeket. Wat is de naam van deze gladiool? Laat je deze in de grond overwinteren?
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De naam weet ik helaas niet meer, meestal schrijf ik het wel op, maar dat is me dit jaar ontgaan. Ik haal ze altijd eind oktober/begin november uit de grond en bewaar ze in de kelder tot het volgende voorjaar. Deze heb ik echter nieuw gekocht.

      Verwijderen
  8. Zeker heel mooi hoor !!....liefs ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend, decoratief boeket.
    Prachtig gefotografeerd ook.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. It is beautiful, especially the Gladioli!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig deze combinatie van bloemen uit je tuin Janneke.............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hello Janneke,
    your gladiols are so beautiful.
    Thanks for your lovely comment on my last post.
    Nice greetings,
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kleuren zo blij elkaar, en gladiolen zijn op deze manier wel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Those flowers match those melons so well, a beautiful combination! Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo moet het. Eenvoudig is meestal spannender! Ik vind de meloen een vonst. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Janneke,
    dit is werkelijk een prachtig boeket.
    Ook de meloenen kleuren er goed bij. Heerlijk zomers en mooi zacht. Hier kan ik dan ook ontzettend van genieten.
    Lieve groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen