zondag 2 juni 2013

OPEN TUIN - GARDEN OPEN

Zaterdag was het zoals zo vaak de laatste tijd somber, grijs en koud, dus dacht ik nu even doorzetten en buxushaagjes knippen.  Om lelijke bruine verbrande buxussen te voorkomen, kun je dit het beste doen op een koele, donkere dag.  Dit is dus vast gebeurd, nu heb ik nog 28 buxus bollen en piramiden te gaan.  Het lijken er niet zoveel, maar ze staan overal verspreid en ik heb ze geteld.  Ik tel alles, een soort tik. Ik tel ook altijd de uitgebloeide bloemen die ik afknip en het aantal stuks wasgoed dat ik opvouw en nog veel meer. Zijn er nog meer mensen die alles tellen? 
's Middags nog een boeket bloemen geplukt, ook geteld. Er begint nu van alles te bloeien in de tuin.  Ik plukte mijn eerste lupinen, een paar irissen, korenbloemen, koekoeksbloemen, scilla's, IJslandse papavertjes en vrouwenmantel.
En toen werd het zondag en werd het een prachtige zonnige dag die we grotendeels, lezend in de tuin hebben doorgebracht.


On Saturday it was as so often this spring, dull, grey and cold. A good day for trimming boxhedges. I did not feel like it but I persisted. To prevent that hedges are burnt by the sun you better trim the hedges on a cool day with no sun. In the afternoon I finished it, but now I still have 28 boxwood balls and pyramids to go. It does not look so many but they are spread all over the garden and I counted them. I count everything, a kind of a crack. I count the faded flowers I cut, the number of laundry I am folding and so on. And you, do you count all kind of things?
Then I picked a bouquet of flowers, and I counted them too. Flowering time is rather late this spring but definitely started now. I picked my first lupins, some irises, cornflowers, campions, bluebells, Iceland poppies and lady´s mantle.
And then it became Sunday and it appeared to be a beautiful sunny day which we spent mostly reading in the garden.



29 en 30 juni OPEN TUIN dagen.
Wie komen wil, kan een email sturen voor het adres.



16 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke,
    Goeie tip om de buxus te snoeien op een dag zonder zon. Ik moet onze buxus ook nog snoeien, ja we hebben er ook een, en dan ook echt maar één, maar die moet natuurlijk ook onder handen genomen worden. Heerlijk zulke mooie boeketten. Ik heb juist vanavond ook wat bloemetjes uit de tuin geplukt, een ieniemienie boeketje, maar toch een boeketje...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Janneke wat een mooi boeket heb je weer geplukt zeg, er bloeit al heel veel in je tuin nu lees ik. Open tuin dagen, maar waar woon je zou het leuk vinden je tuin eens te zien in het echt hoor...................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha...ik tel ook alles..wat grappig, tel soms gewoon ook het aantal 'knippen' als ik buxussen met de hand knip.Ik dacht dat het beroepdeformatie was :)

    Ik ben ook begonnen vorige week, met alle losse buxussen en haagjes, onze 'echte buxustuin' die hebben we er 3 weken geleden uitgegooid, we hadden ze gevreesde ziekte er in, al een paar jaar, en dat hersteld echt niet meer, en het grootste gedeelte dood...dat was geen optie om het te laten staan, en opnieuw op planten ook niet, dus we hebben nu ongeveer een kwart van onze tuin dat we opnieuw in moeten richten...nog suggesties?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige bos bloemen uit eigen tuin. Hebben toch een heel ander karakter als een gekocht bos bloemen!
    Slaap lekker straks!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat bloeit er al veel in jou tuin Janneke. Mijn lupines zijn nog lang niet zo ver. Heerlijk boeket heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig boeket Janneke.
    En ja,ook ik heb lekker buiten in de tuin
    in het zonnetje gezeten.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I imagine you count because you like numbers. Perhaps you're very good at mathematics. I can see you're talented at gardening!

    -Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful pictures! No, I do not count things :-) I wish I could have been there and visited your garden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Al veel bloei in de tuin met als resultaat prachtige boeketten!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Your bouquet is beautiful! I lack your discipline Janneke and am too easily distracted to keep count. My mind flits around from subject to subject like a butterfly. Ask my husband. He will tell you that I often don't finish a sentence before I move on to the next.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's van je boeketten, Janneke!
    Nee, ik ben geen teller. Ik zou na drie die tel al kwijt zijn...
    Maar er zijn er wel, die bij het snoeien alle takjes tellen bij voorbeeld.
    Lijkt me een goede geheugentraining.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love Iceland poppies. There is a hillside at the Chicago Botanic Garden and every June it is filled with Iceland Poppies, and they always take my breath away. I would so love to see your garden, perhaps some day I will travel to the Netherlands and it will be possible.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Succes met het snoeien. Ik moet ook nog steeds een aantal struiken snoeien, en wel voordat de echte hitte begint! Ik heb echt meer uren in een dag nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Janneke, I would come if I had been in Holland...
    Your garden deserves the open day, happy gardening!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig boeket,ik denk dat je voor mij te ver weg woont,nee ik tel niet haha,maar loop wel elke dag mijn planten na op slakken,uitgebloeide bloemen en zo,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen