vrijdag 3 februari 2012

JANNEKE STELT ZICH VOOR.


Na lang aarzelen, ben ik er toe overgegaan om mijn belevenissen in de natuur en in mijn tuin met de grappigste, liefste, slimste, snelste, allergekste en meest trouwe border collie Snarf, aan het papier toe te vertrouwen.

Ik woon in het buitengebied van een dorp in Zuid-Holland, langs een vaart in een aangenaam ogend oud huis, gebouwd in 1930 met rondom, naar randstedelijke begrippen, een flinke tuin.  De tuin bestaat uit een Victoriaanse kas, diverse borders, een medaillon met buxushaagjes en een zonnewijzer in het midden met daaromheen gras. Mijn favoriete bloemen zijn rozen, riddersporen, lathyrussen en alle soorten viooltjes.  Afgezien van mijn man, kinderen en kleinkinderen staat er maar één iemand boven de tuin en dat is onze Snarf.

Ik hou ervan vroege ochtendwandelingen te maken met Snarf in de regen, kou, storm of zon. Naast het spelen met Snarf met een bal, stok of knisperende plastic fles, genieten we samen van de frisheid van een nieuwe dag, de bomen, de weilanden en het water rondom ons met heel veel vogels, konijnen, dansende hazen, en incidenteel een vos.

Na mijn carrière als directie-secretaresse in de scheepvaart branche, houd ik me nu hoofdzakelijk bezig met eigen huis, tuin en hond en soms het ontwerpen van andermans tuinen.

Tuinieren is mijn grootste hobby. Het is heerlijk om te spitten, snoeien, zaaien en stekken en maaien en dan 's avonds moe maar voldaan weer met mijn neus in een tuinboek te duiken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten