woensdag 23 januari 2019

HET WINTERT - IT IS WINTER




Alle tekenen van lente werden gisteren bedekt door een laagje sneeuw. Ook de temperatuur is flink omlaag gegaan, sloten en plassen zijn dichtgevroren, zullen we dan toch nog kunnen schaatsen?
Ja waarom niet, de wintermaand februari ligt nog voor ons.

Yesterday all signs of spring were covered with a thin layer of snow. Also temperature is below zero now, ponds and canals are frozen, so is there a chance for skating?  Yes why not, the month of February is still ahead.




De kruiwagen staat voorlopig werkeloos te wachten op betere tijden.

The wheelbarrow waiting for beter times.





Het pad naar de weg is hier nog maagdelijk bedekt met sneeuw. Inmiddels is het weg, ik heb vandaag geveegd.

Here the path to the road is still virginally covered with snow. In the meantime it has gone, I swept today.




Was blij dat er nog iets kleurigs te ontdekken viel in de tuin, de toverhazelaar heeft sneeuwmutsjes.

Was glad to discover some colour in the garden, the Witch hazel shows snow caps.





















30 opmerkingen:

  1. Last year winter returned in March. Let's hope that this year January and February will be wintery and after that lovely spring. Hamamelis is a wonderful plant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schaatsen zal ik niet meer doen Janneke ,te bang om mijn botjes te breken als ik zou vallen maar wat zou ik graag!! De winter is zo mooi nu .Ook mijn mini tuinpad was maagdelijk wit en ik ben er als eerste vandaag doorgelopen ,zo heerlijk het gekraak van sneeuw onder mijn laarsjes en ik geniet ervan
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A little of snow, Janneke? I think it melts soon. But do not hesitate to skate on the canal ice :-) Have you read 'Hans Brinker' by Mary Mapes Dodge?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk je poezenbeeld? met de sneeuw op de snoet!
    De toverhazelaar mis ik nog steeds hier in de tuin. We hadden een gele en oranjebruine. Deze stonden al in de tuin van ons vorige huis dus geen idee welke het waren.
    Wie weet wat februari ons nog aan sneeuw en ijs brengt!
    Gaan jouw kippen/haan nu nog naar buiten door de sneeuw? Mijn kippetjes vinden het maar niks en zaten algauw weer in hun nachthok.
    Geniet van deze sprookjeswereld
    hartelijke groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, hier hetzelfde. Ze komen hun nachthok bijna niet uit, terwijl de ren toch overdekt is en daar geen sneeuw ligt.

      Verwijderen
  5. Prachtig je sneeuw foto's.
    Toch nog een tijdje winter in ons landje...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Så nice that you also have snow :)

    Here we have about 30 cm.
    Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kwam via Elisabeth op je blog terecht en wat een mooie foto's heb je hier staan. De wintertijd is ook mooi want het geeft een warme deken voor de natuur voor even. Groetjes uit Zuid-Holland

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Janneke, your snow covered garden is lovely. I do like the snowmen on the witch hazel. Stay warm and cozy! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. The Witch hazel looks so pretty with its snowy caps. I like to see the snow when it first falls, but then I just want to go away again.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schaatsen, ik denk het niet er komt alweer regen aan.
    Onze kippen gaan nog wel naar buiten, met de sneeuw is de witte haan ineens gelig.
    Ik heb toch liever de lente.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Snow looks pretty and your witch hazel looks lovely, a bright spot of color.

    Have a great day dear Janneke ~ FlowerLady

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sfeervolle sneeuwfoto's, Janneke.
    Schaatsen: ik gun het de liefhebbers, maar ik ben al blij dat ik met ijs en sneeuw op de been blijf ;-)
    Het is vooral de eerste dag mooi, dan wordt het snel een troep op straat.
    Eerst dooit alles weg in het weekend, daarna weer vriesweer. We zien het wel.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's! Ik kan ook zo genieten van de sneeuw, het ziet er prachtig uit buiten! Alleen de kippen denken er anders over en blijven veilig in het hok. En die van jou?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hier komen ze ook het hok nauwelijks uit. Ze gaan zelfs amper in de ren waar het toch droog is.

      Verwijderen
  14. Heb jij inderdaad schaatsplannen, Janneke?
    Ik durf niet meer.
    Mooie foto's kun je nu maken in de tuin, de hamamelissen hierboven zijn prachtig.
    Ik dacht dat ik al gereageerd had, maar ik zal wel vergeten zijn op publiceren te klikken.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Breng me nu niet aan het twijfelen Zem, ik wil nog zo graag...... Dit jaar nog niet geschaatst, vorig jaar wel op de ijsbaan en het ging best.
      Maar voorlopig dooit het weer en ik zal er niet rouwig om zijn als het afgelopen is met sneeuw en vorst, de lente lokt.

      Verwijderen
  15. Zo'n witte sneeuwlaag in je tuin is ook prachtig.
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja mooi he...die witte wereld....hier ook bijna alles weer weg regent al een poosje...vind het niet erg hoor...liefs fijn weekend Ria 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha Janneke, helaas deze winter was van korte duur. Mooie foto's heb je weer gemaakt, de Hazelaar met het sneeuw laagje, dat maakt je toch blij.
    Groetjes kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wel koud maar ziet er toch mooi uit die sneeuw. Hoorde van mijn broer dat het allemaal wer weg is. Hier hebben we een hittegolf en wordt het de hele week rond de 30 graden

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het levert altijd weer mooie plaatjes op wanneer de wereld bedekt is onder witte deken.
    Ook ik kan er van genieten, achter het glas van mijn warme huis wel te verstaan.
    Kost me al moeite genoeg om zonder gladheid op de been te blijven

    Wanneer het nou ook nog paar uurtjes droog wil blijven kan ik er op prettige manier even tussenuit met nieuw loophulpmiddel.

    Fijne zondag en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Janneke,
    het is inderdaad winter en zelfs hier hebben we zowaar een klein laagje sneeuw. Bij jou is er veel meer gevallen en dat vind ik echt heel mooi om te zien. ik zag je toverhazelaar ook in bloei. ik ga zondag naar een arboretum in de Lutte en daar staan ook veel mooie verschillende toverhazelaars. Ik hoop dat ik die dan ook zo mooi kan fotograferen.
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend.
    Lieve groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wishing you a beautiful blessed year ahead my dear Jennek!

    filled with grace of Lord ,lots of joy health and prosperity!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. That amazing Witchhazel compensates for the winter coldness. Enjoy the beauty of the snow, dear friend, and keep warm. P. x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Janneke,
    ik ben 3 februari naar een arboretum geweest in de Lutte en daar zag ik ook prachtige toverhazelaars.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey Janneke, Ik lees hier dat het bloggen bij jou ook wat minder gaat. Ben zelf ook een hele tijd non-actief geweest omdat ik totaal geen inspiratie had. Tijdsgebrek ook. Hoop dat alles goed met je is want 23 januari is alweer een hele tijd? Je tuin doet het intussen vast goed met allemaal lentebloeiers. Laat je ons gauw weer meegenieten?
    Liefs.
    Kris

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Janneke,

    Ik hoop dat alles goed met je gaat en we snel weer wat van je mooie tuin en jou kunnen lezen!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dear Janneke, no posts from you since the snow of January! Now we have quite an extreme heatwave. I do hope that you and your garden are both thriving.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wishing you a
    Merry Christmas and hope you are doing well✨

    Hugs, Ida

    BeantwoordenVerwijderen