zaterdag 19 april 2014

SERINGEN EN TULPEN VOOR PASEN - LILACS AND TULIPS FOR EASTER.

Er groeit en bloeit momenteel zoveel in de tuin dat ik bijna niet weet wat ik het eerst wil laten zien, maar omdat het zaterdag voor Pasen is, ga ik een rondje tuin doen voor een paasboeket. Het zal een combinatie van seringen en tulpen worden.

Hier zie je de seringen struik op de achtergrond en op de voorgrond een mini-veldje van gemengde tulpen. In het midden zie je mijn eerstbloeiende roos ´Canary Bird´, waar ik een andere keer op terugkom.



At the moment there is so much flowering in the garden that I hardly know what to show first, but because it´s the Saturday before Easter I´m going into the garden for an Easterbouquet. It wil be a mix of lilacs and tulips.

Here you see the lilac shrub on the background and in the front a mini-field of mixed tulips.
In the middle you just can see my firstblooming rose ´Canary Bird, of which I shall show you more pictures on a later time.




De tulpen zijn ´s morgens nog dicht - Tulips are almost closed early in the morning.





Midden op de dag als de zon schijnt gaan ze open / At noon when the sun is shining they open their flowers.


Zoals altijd is dit mijn trouwste volger, hier bespiedt hij mij. 
 As always this is my most loyal follower, here he spies on me.



De bloemen worden in een kan gezet en wat paasspulletjes erbij, klaar is kees.  De kip in het kooitje kreeg ik van een lieve vriendin, haar man vond het een afschuwelijk cadeautje, maar ik vind de kip schattig hoor Pauline.  Het vogelnestje op de voorgrond is van vorig jaar uit de heg, een paar namaak vogeltjes en eitjes erin, net echt.



I put the flowers in a jug and decorated with some Easter stuff it´s done. The chicken in the cage I got from a dear friend, her husband thought it was a horrible present, but I have to say Pauline your chicken is very cute and quiet. The birdnest in the front is an old nest from our hedge, a couple of fake birds and some eggs, just real.



´Lilacs, False Blue, White, Purple, Colour of lilac,
 Your great puffs of flowers
 Are everywhere in this my New England  Holland....
 Lilacs in dooryards
 Holding quiet conversation with an early moon;
 Lilacs watching a deserted house;....
 Lilacs, wind-beaten, staggering under a lopsided shock of bloom,
 You are everywhere.`
                                                                - Amy Lowell -


Hierbij heet ik mijn nieuwe volgers welkom en ik wens jullie allen heel fijne Paasdagen!

Welcome to my new followers and I wish you all a happy Easter! 

46 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke,
    De combinatie van tulpen met seringen vind ik heel erg mooi. Wat een heerlijk boeket heb je zo op tafel...
    Ik wens jou en je familie ook een heerlijk paasweekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Happy Easter Janneke.
    How I love when the lilacs are in bloom and we place them in vases indoors.
    Gorgeous.
    Mr. Snarf is adorable peeking through the bushes.
    Your world here always delights me !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is je tuin toch prachtig,Janneke.
    Iedere keer weer een verrassing.
    Ook voor jou hele fijne paasdagen toegewenst.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zal het een boeketje met enkel Seringen worden vrees ik, geen tulpen te bekennen in de tuin.
    Fijne paasdagen,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk de Tulpen en de Seringen in je tuin .Ja soms benijd ik je een piepklein beetje hoor als ik je tuin zie .En die leuke Snarf ,wat een lief gezelschap heb je steeds .
    Fijne paasdagen ,lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie combinatie Janneke....en seringen ruiken ook nog eens zo lekker.....
    Wat een mooie foto van Snarf......prachtig
    Fijne paasdagen en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Do you really have already lilacs ! Oh you lucky girl ! But, we're following you, some day ;) Happy Easter !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful flowers...... you can sit and enjoy and we on far away land can still enjoy looking at pictures.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I think Snarf is having his Easter Egg hunt early Janneke ;)
    I'll bet the scent in the house is just gorgeous. A wee bit too early for Lilac here so I've enjoyed yours meantime.
    Have a Happy Easter!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lovely pictures! Lilacs already? This spring everything is blooming so early, even here ;-)

    Happy Easter!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goodness you have lilac in flower - mine is nowhere near ready yet. I used to have a Canary Bird rose but it died when I have to move it to a bigger space - I really must try and find another one. Love your tulips so colourful at this time of year.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een prachtig Paasboeket geworden Janneke! Je seringen staan er prachtig bij en ook je tulpen. Mooie kleuren zo samen. Leuk dat jij al een roos in bloei hebt staan. Bij mij staan er een aantal flink in knop, waaronder de New Dawn en Indigoletta. Hopelijk heb ik binnen een week of twee ook de eerste knoppen.

    Gezellig dat Snarf je altijd gezelschap houdt :-)

    Ik wens je fijne Paasdagen toe Janneke!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's, vooral de sering is mijn favoriet.
    Fijne Paasdagen !
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn je seringen al ver open, wat zullen ze heerlijk ruiken.
    Hier staan ze nog in de knop, ik hoop dat ze as weekend bloeien, dan hebben we open tuin.
    Gr Jan Wilde een Tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lovely photos especially of the lilac, as ours is not out yet. It is the most evocative flower of all, and always brings back childhood. Your garden looks superb and is just bursting with colour!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beautiful photos. I like your flower arrangements. Snarf is looking cute peaking through the plants. Happy Easter.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh....Janneke wat een heerlijke post met bloemen!!!
    Wanneer de paashaas eitjes in jou mooi tuin gaat verstoppen komt hij daar vast niet meer weg en gaat onder de seringenboom zitten genieten;-)

    Leuke paasdecoraties en je tuinboeket mag er ook zijn!!!

    Voor jou en je familie fijne en gezellige Paasdagen gewenst!!!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Your lilacs and tulips are just beautiful Janneke. Happy Easter to you and your family!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. So glad I stopped by! Lilacs, tulips,...What a show of Spring flowers!
    Happy Easter to you and you and hugs to that wonderful furry friend of yours!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh your tulips are just so amazing! As are your lilac blooms! That shot of Snarf is adorable...I love how he stays by your side! And that bouquet! More than perfect! Wishing you a lovely Easter friend! Nicole xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Janneke ik probeer mij een voorstelling te maken hoe je tuin er uitziet op dit moment. En naar je foto's te zien prachtig denk ik. Raar he dat er hier in de polder zoveel tulpenvelden zijn en bij mij op de klei willen ze gewoon niet. Maar ik heb gezien dat onder de tulpenbollen een net wordt aangebracht en een toplaag van heel andere grond wordt aangebracht.
    Ook de sering is een pracht. Wat zal je boeketje een heerlijke geur verspreiden in huis.
    Heerlijke dagen gewenst Janneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijke Paas post, ik ziet hier ook te genieten van mijn seringen :)

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi boeketje..en ja het gaat zo hard in de tuin...ik vind je gemengde tulpen veldje leuk...moest ik ook maar eens maken volgend jaar,kun je toch wel mooie boeketjes mee maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lilacs and tulips - what a winning combination. Your garden look stunning!
    Have a continued Happy Easter!
    xoxo Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  25. So beautiful! I love tulips and I can almost smell the fragrance of the lilacs. Hugs for Snarf! Happy Easter, Janneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. You are so clever! What a lovely cut flower combination. Happy Easter.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hier staan de Seringen ook al in pot in huis, je kent mijn Madame ondertussen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige bloemen zijn het toch die Seringen, heerlijk als je er zo van kunt genieten in je tuin, mooi als de zon schijnt, de geur van de bloemen..dat is buitenleven Janneke.
    Ik wens je een mooie 2e paasdag.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Janneke, wat een prachtig boeket heb je gemaakt en dat allemaal uit eigen tuin, dat kost minstens 15,00 euro geweldig. maar je foto`s zijn ook mooi hoor, en wat een geweldige tuin hebben jullie.Ik wens je nog een fijne dag toe en groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. We love lilacs. Ours are just starting to leaf out. Lovely photos this morning. And isn't Snarf just the cutest? A great picture of him. Happy
    Spring.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Happy Easter Janneke. Your Easter arrangement is gorgeous and I bet it is very fragrant too! Nice job! I particularly like the addition of the bird nest and chicken. Great Easter arrangement.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. I love the combination of tulips, Canary Bird and lilac. (The combination of tulips and money plant too.) Your lilac is magnificent!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtig boeket heb je gemaakt van de tulpen en sering. Wat zal dat ook heerlijk geuren. Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Janneke,
    Your bouquets are always so wonderful! You have an eye for floral design. Who would think you could make such a beautiful arrangement with 2 flowers.
    How I love Lilacs! I have no tulips or lilacs yet......I have high hopes!
    I love the poem.....it's so true that once you plant a lilac the house can be deserted and fall down and the bush is still blooming and healthy! Sally

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooi boeket. Ik vind de kip ook schattig voor Pasen. Maar Snarf spant de kroon, zoals hij daar door de bloemetjes kijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Du hast einen wunderschönen Flieder, ich hatte mal einen zartgelben, den haben die Hornissen entrindet. Bei mir findet sich immer ein Vieh, dass etwas zerstört, wie du siehst.;))

    Dein Garten ist wirklich wunderschön, aber am Schönsten find ich immer Snarf.

    Sigrun

    BeantwoordenVerwijderen
  37. The tulips and lilacs are beautiful and make such a lovely jug of flowers for your home. I love the photo of Snarf peeping around the hedge!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Beautiful lilacs. They are one of my favorite flowers. But this year we don't have many flowers on them. Winter was too warm for them. Snarf is always hanging around. He looks like he is smiling.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. wat zijn ze altijd weer mooi hè: de seringen. Ruiken deze ook? Sommigen vallen zo tegen voor wb de geur en dat vind ik jammer: seringen horen lekker te ruiken toch?
    Mooi boeket geworden!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een prachtig boeket! En wat zal het ook heerlijk geroken hebben! En wat een mooie tuin! Zoveel moois in de bloei..

    Fijne week
    Luefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een prachtig boeket, Janneke, seringen en tulpen, twee van mijn favorieten samen !
    Zo grappig hoe Snarf alles in het oog houdt :-)
    Hoop dat jullie fijne Paasdagen hadden ...
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Your spring garden is stunning, Janneke. I can smell the beautiful lilacs. P. x

    BeantwoordenVerwijderen
  43. The tulips and lilacs are fantastic. What a beautiful garden! Hope you are having lovely Spring weather over the Easter period.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Everything looks beautiful, what a wonderful time of year.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Thank you, Janneke for visiting my blog! It's always nice to 'meet' another garden geek! Your blooms are way ahead of me (in New Jersey). I will be following you in return. Happy Spring! Lynn~

    BeantwoordenVerwijderen